fredag 29 juni 2007

Glöm inte grekerna..

Till min glädje har jag sett att Grekland börjar bli inne som resmål igen, för att det just inte är så inne som Kroatien och andra kommande länder, men i stället är billigt och trevligt. Fortfarande. Detta påminner mig om att jag måste påminna er om att göra kaffe frappe nu när det blir varmt men ni ändå är sugna med kaffe. Funkar både i decaf och med vanligt neskaffe.

Du behöver
Isbitar
neskaffe (eller kokt kallt kaffe)
mjölk (så mycket som du brukar ta)
kallt vatten (så mycket som du brukar ta)

Lägg isbitarna i ett högt glas. Häll i alla andra ingredienser och rör om fort som tusan med en lång sked. Har du en drinkshaker kan du använda den. I Grekland kom jag ihåg att man kunde köpa speciella muggar som gick att skaka. Drick med sugrör, om du inte tycker det är för töntigt.

Inga kommentarer: